תחום הקוסמטיקה תחרותי מאד, עם שלל קומסטיקאיות ונותני שירות הנאבקים על תשומת הלב של מי שרצוי שיהפוך להיות לקוח. כל קליניקה לקוסמטיקה חייבת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מקצוענות, להיות ידידותית עבור המבקרים וגם לפעול מבחינה שיווקית. יש הרבה כלים להגשמת המטרות הללו, כאשר מקום של כבוד חייב לקבל הנושא של שילוט מתאים בקליניקה. איך תעשו את זה בצורה נכונה? על כך – במאמר שלפניכם.

שורה ארוכה של שלטים פוטנציאליים

שלטים יכולים לשמש את אנשי הקליניקה על מנת להעביר הרבה מאד מסרים. התפקיד הראשון של השלטים הוא לספק ללקוחות הכוונה: היכן נמצאת הקבלה, מהם האגפים השונים של הקליניקה, מי נמצא מאחורי הדלת של כל חדר טיפולים, מהם זמני מתן הטיפולים וכן הלאה. השלטים צריכים להיות במקומות בולטים, כשהחלטה מועילה היא למקום אותם בסמוך לחדרים, באולם הכניסה, ליד שולחן הקבלה, באזור ההמתנה ועוד. מבחינה טכנית, הם צריכים להכיל מידע מתומצת אבל מדויק, שלא יעלה שאלות אצל המבקרים בקליניקה.

תפקיד אחר של השלטים הוא למנוע אי הבנות עתידיות מול הלקוחות. אם הקליניקה מוכרת מוצרים, לדוגמא, חשוב לפרט בשילוט מתאים את מדיניות ההחזרה והביטול של העסקאות. במקרה של טיפולים שכוללים בתוכם פוטנציאל סיכון מסוים, אפילו מינימלי, יש לפרט את האחריות של המטפלים.

בגדר חובה: עיצוב ידידותי

שלטים בקליניקה צריכים להיות רציניים ומכובדים מצד אחד, אבל לא מעיקים מדי מאידך. כאמור, עליהם להעביר את המסר שלהם בצורה ישירה ובלתי ניתנת לפרשנות, ולאפשר לאנשים להיחשף אליהם מבלי לאמץ את העיניים. גודל השלט והכתוב בו חייבים להילקח בחשבון, בין השאר תוך התחשבות במקום בו צפוי המטופל לעמוד או לשבת כדי להיחשף לשלט.

כמו כן, מומלץ לחשוב על דרכים להעלאת תחושות חיוביות בקרב המבקרים, כמו שילוב של צבעים חמים שתורמים לתחושת הרוגע.

אל תשכחו את המבצעים ואת ההטבות

לקוחות המגיעים לקליניקה לקוסמטיקה יודעים שהם יצטרכו לשלם סכום כסף מסוים על פי סוג הטיפול, השיטה הנבחרת ומומחיות הקוסמטיקאית שמבצעת אותו. הם מחפשים בנרות כל אמצעי לצמצום העלויות, ונתקלים פעמים רבות בתשובה חיובית לחיפושים שלהם: מבצעים והטבות המוצעים על ידי הקליניקה. כשקליניקה מציעה מחיר מוזל לטיפול מסוים, מאפשרת לרכוש חבילת טיפולים בעלות משתלמת, מגייסת למועדון הלקוחות וכיוצא באלה – ברור מדוע יהיה רצון להבליט את הדבר בכל רחבי הקליניקה. גם כאן, שילוט בולט יעשה את העבודה.

באפשרות הקליניקה להבליט את מה שהיא רוצה להבליט. אם יש טיפול או מוצר מסוים שאנשי הקליניקה מעוניינים לקדם, זה יהיה רעיון מצוין להקדיש לו שלט משלו. עוד דבר שרצוי להבליט הוא היתרונות של הקליניקה ביחס למתחרים, בין אם ברמת הטיפולים ובין אם ברמת המוצרים הקוסמטיים שהיא מספקת. אם מטופל נמצא בחדר בו מוצב שלט ענק המדגיש את יתרונות הטיפול שהוא עובר בזה הרגע ומספק הוכחות להצלחה שלו (מחקרים, אישור משרד הבריאות וכן הלאה) – הוא ירגיש בטוח ומרוצה מהבחירה שלו הרבה יותר.

המלצה אחרונה: לא להגזים

יחד עם כל הנכתב מעלה, ממש לא בטוח שמומלץ להעמיס יותר מדי בשילוט. עודף שלטים עלול להלחיץ את הלקוחות המגיעים לקליניקה וליצור תחושה של בלבול, שלרוב אינה עולה בקנה אחד עם מטרות ההגעה לקליניקה. מומלץ לעבור את המסלול אותו עוברים הלקוחות מרגע הכניסה שלהם לקליניקה ועד ליציאה ממנה, תוך כדי מחשבה מהם השלטים שהלקוחות יזדקקו להם באמת.

אם לא יודעים מה לעשות ואיך להתחיל – וזה בהחלט הגיוני – ניתן לבקר בקליניקות אחרות או אפילו להתייעץ עם אנשיהן. גם החברות הפועלות בשדה המקצועי העוסק בתכנון, בייצור ובאספקת שלטים יוכלו לספק תשובות ללא מעט שאלות.

קוסמטיקאיות משתפות