כשיש לקוסמטיקאית קהל לקוחות שרק הולך וגדל, הגיע הזמן שהיא תנהל את תורי הלקוחות בצורה יעילה יותר. באמצעות היומן של פייסבוק והמנגנון לניהול תורים אוטומטי היא תוכל לנהל את העסק באופן יעיל הרבה יותר, ובסופו של דבר לגרום למימוש הפוטנציאל הגלום בו.

על מנת לגרום למכון קוסמטיקה ליהנות מהצלחה, רצוי מאוד לבחור גישה לניהול תורים אפקטיבית, כי זו הדרך החשובה ביותר בשמירה על לקוחות לאורך זמן.

היומן של פייסבוק מסדר ומארגן את כל התורים של המכון, ויש לו אפשרויות משוכללות ומתקדמות, כמו: זימון תורים ישירות מהמסנג’ר, סינכרון עם היומן של גוגל, אפשרות לקביעת תורים אוטומטית ע”י הלקוחות לפי שעות זעת עובדת ,ועוד.

צעד 1- לצרף את אפליקציית היומן לדף העסקי:

פתחת דף עסקי של “קוסמטיקאית”? יפה! הצעד הבא, הוא להיכנס אל הכפתור היוצר הנעה לפעולה.

עליך לבחור באפשרות של יומן.

צעד 2- להגדיר שהתורים יתנהלו דרך הפייסבוק:

לפני פיתוח יומן התורים של פייסבוק, היה צריך לשים את הקישור לניהול התורים באתר האישי. כך, שהגולשות שרצו לקבוע לעצמן תור לטיפול קוסמטיקה, היו צריכות להיכנס לאתר האישי שלך. בדרך זו, הרווחת גולשים לאתר. אולם, לא לכל קוסמטיקאית יש אתר, ולא לכל קוסמטיקאית יש תקציב לאפליקציית ניהול תורים דרך האתר האישי.

בהגדרות, את מסמנת את האפשרות שהתורים יתנהלו דרך הפייסבוק.

צעד 3- הגדרות ממשק היומן של פייסבוק:

הגדרת היומן של פייסבוק בדף העסקי, הינה צעד חשוב ראשון לכך שלא תצטרכי לנהל את התורים לנשים והבחורות שרוצות ממך טיפול קוסמטיקה. אבל, חשוב לא פחות, הוא לתת את ההגדרות הנכונות בממשק ניהול התורים.

בתחילת העבודה יש חלונית פתיח, ואנו צריכות ללחוץ על: התחל בהתקנה.

חלון ההגדרות:

למעשה, בחלון זה, יש כמה מסכים שונים של הגדרות שונות הקשורות ליומן.

הגדרת זמן: ראשית כל, עלינו להגדיר את הזמן. כידוע, פייסבוק היא רשת כלל עולמית. כך, שהזמנים שונים ממדינה למדינה. עלינו להגדיר את הזמן לפי האזור בו נמצאת המדינה שלנו- מדינת ישראל. (לקוסמטיקאיות מיהדות התפוצות הקוראות את המאמר- עליכן להגדיר את האזור של המדינה שלכן). בנוסף, יש להגדיר ימים מדויקים, ושעות מדויקות של המכון לקוסמטיקה שלכן. למשל: מכון הקוסמטיקה שלכן סגור בשבת, או ביום אחר מימות השבוע? אל תסמנה יום זה.

הגדרות שונות של זימוני תורים: ההגדרה הראשונה, היא אישור ידני של זימון תורים.

כלומר- לפני כל תור של טיפול קוסמטיקה שהגולשת קבעה, את רואה ומאשרת את התור. הגדרה זו, מומלצת עבור כל סוגי טיפולי הקוסמטיקה.

עד איזה תאריך אפשר לקבוע תור דרך הפייסבוק? את תגדירי מהו משך הזמן, בו יכולות הגולשות לקבוע לעצמן תורים קדימה. האם שבוע, או רק ליום למחרת, או שרק באותו היום יכולות הגולשות לקבוע לעצמן תור לטיפולי קוסמטיקה.

משך זמן הטיפול: אתן מגדירות, כמה זמן נמשך כל טיפול. קחנה בחשבון, שלכל סוג של טיפול, יש משך זמן שונה. למשל: משך זמן הסרת שיער בשעווה, שונה ממשך זמן הטיפול של בניית ציפורניים. כדאי לקבוע אפשרות לתור כל שעה עגולה. כך, נותר זמן הפסקת התארגנות בין הטיפולים הקוסמטיים השונים. במיוחד, אם יש צורך בציוד שונה בכל טיפול.

תחומי טיפול: את יכולה להגדיר את תחומי הטיפולים הקוסמטיים, עליהן ניתן לקבוע תור.

צעד 4- סנכרון של היומן בפיסבוק, עם יומנים דיגיטליים אחרים:

לאחר שסיימנו את הגדרות יומן התורים, ייפתח המסך עם היומן. היומן, כולל בתוכו גם תורים שנקבעו דרך יומנים דיגיטליים אחרים ברשת, כמו: יומן ג’ימייל, יומן אינסטגרם, וכו’. כך, תוכלנה הגולשות לקבוע טיפולי קוסמטיקה דרך האתר האישי שלך וחשבון אינסטגרם. את- תוכלי להתכתב עם לקוחות ולקבוע תורים דרך ג’ימייל, אך היומן יהיו מסודר, ויופיעו בו כל התורים שנקבעו. מומלץ שבכל ממשקי ניהול היומנים ברשת, יהיה אישור ידני לכל תור.

הפייסבוק הופך למזכירה שלך:

בדף העסקי שלך, תתוסף לשונית הגדרת זימונים. הגולשות, יוכלו לקבוע לעצמן תור לכל סוג טיפול קוסמטי מהדף העסקי שלך. אבל, קביעת התור נעשית לא רק דרך הלשוניות של הדף, אלא גם דרך ממשק ההודעות. בתיבת השיחה, תתווסף אפשרות של יומן.

אם לקוחה רוצה לבטל תור של טיפול, היא יכולה לשלוח ביטול במסגרת הודעה, ולהסביר את סיבת הביטול.

קוסמטיקאיות משתפות