כמה משקל יש לעמוד הפייסבוק המקצועי בקידום העסק שלך?

התשובה לשאלה זו היא פשוטה מאוד. הרבה.

זה ברור מאליו שכשאת נותנת שירות מצוין ומקצועי הלקוחות שלך יאהבו וירצו לחזור ולבקר אצלך בקליניקה ולדפדף מדי פעם גם בעמוד הפייסבוק שלך על מנת להתעדכן, אבל מה לגבי לקוחות חדשים? באמצעות המאמר הזה תוכלי ללמוד במספר צעדים פשוטים איך לייצר תוכן איכותי יותר עבור הלקוחות שלך ואיך לגייס אל העמוד שלך לקוחות חדשים אשר לא רק יעשו לך לייק לעמוד, אלא גם ייצרו איתך קשר לקביעת טיפולים.

מספר דברים טכניים שחשוב לדאוג לעדכן בעמוד שלך, למשל במידה ויש ברשותך גם אתר אינטרנט, כדאי מאוד לתת לו במה במידע על העמוד שלך.

חשוב מאוד לציין גם את שעות הפעילות של הקליניקה שלך וכמובן גם כתובת, ובמידה וישנו הסדר חניה/חניון קרוב כדאי לפרט גם עליו וכמובן לא לשכוח לציין מספר טלפון.

איך מבצעים עדכונים כאלו? פשוט מאוד.

כנסי לעמוד העסקי שלך ולחצי על “אודות” במידה והעמוד שלך מוגדר באנגלית לחצי על “about”. לאחר מכן יופי לך ציור של עפרון ולידו “ערכי פרטי עמוד” או באנגלית “edit page info”  שם תוכלי לעדכן את שעות הפעילות, תוכלי לצרף לינק לאתר האינטרנט שלך ולספר על העסק שלך.

המקום לספר על העסק שלך

פייסבוק נותן לך את האפשרות להוסיף פרטים אישיים על העסק שלך. הפרטים על העסק שלך צריכים להכיל:

  • מידע אודות הנסיון שלך, תיק העבודות שלך ותחומי התמחות.
  • פרטים מקצועיים על העסק כגון: מה שמבדיל אותך מהמתחרים סביבך, ומיהו קהל היעד שלך.

והמקום לעשות זאת (כפי שמצוין מעלה, בהגדרות העמוד), יופיעו לך האפשרויות הבאות להוספת תוכן:

  • תיאור קצר (מוגבל עד 155 תווים) – נסי לתאר את עצמך או העסק שלך בפסקה אחת קצרה, התיאור הקצר מקבל ערך עליון בקידום העמוד שלך בגוגל כך שתנסי להוסיף מילות חיפוש רלוונטיות לעסק שלך, לאזור ולשירותים שאת מציעה (לדוגמה: שמי חנה ואני קוסמטיקאית ברעננה)
  • תיאור ארוך – זה המקום להרחיב על מי שאת ומה הם השירותים שאת מציעה ללקוחותייך, לקוחות שיגיעו לקרוא את התיאור הארוך של עמוד הפייסבוק שלך הם לקוחות אשר הראו עניין בעמוד שלך, וכעת מחפשים לדעת עלייך יותר. אל תמעיטי במילים באזור זה, זה בדיוק המקום להפגין בו ידע ומקצועיות בתחום שלך.
  • כותרת העמוד – קרוב לוודאי שאם יש לך עמוד פייסבוק יש שם לעמוד, אבל האם באמת הקדשת מחשבה לפני שבחרת את הכותרת הזו? נתחיל בזה שכותרת העמוד היא המקום החשוב ביותר להכניס מילות חיפוש על מנת לשפר את קידום העמוד שלך בתוצאות החיפוש של גוגל! כך שמילת חיפוש היא חובה(!), כותרת העמוד גם מופיעה בכל פעם שיש איזושהי  אינטראקציה עם העמוד בקרב לקוחותייך, למשל עם לקוחה מגיבה לפוסט שלך, החברות שלה ישימו לב מיד לשם העמוד ורק לאחר מכן לתוכן הפוסט.
  • מוצרים – בלשונית זו מוטב  לקוסמטיקאיות ונותני שירות דומים לה, לפרט את השירותים שהן מציעות בקליניקה. בחלק זה של העמוד חשוב מאוד להשקיע זמן לחשוב על אילו שירותים את הכי מעוניינת לקדם.

בכל המקרים צריך לשים דגש עלייך ועל הניסיון שלך. במידה ויש משהו מיוחד המבדיל אותך מהמתחרים/ות שלך מומלץ מאוד לציין אותו שם לדוגמא – קוסמטיקה טבעונית שלא נוסתה על בעלי חיים, או שעות פעילות לא שגרתיות במיוחד לאמהות העובדות.

איך כותבים פוסט מנצח?

קודם כל מה צריך לכלול פוסט שימשוך אליו לקוחות בכלל ולקוחות חדשים בפרט?

אנשים רואים בפייסבוק מקום בילוי וירטואלי, וכמאגר ידע. הם נכנסים אליו כדי ללמוד משהו שלא ידעו, כדי להתעדכן במשהו, וכדי להנות מחוויות שאנשים אחרים משתפים. אם לא תתני להם את אחד מאלו הם פשוט ימשיכו לגלגל למטה את המסך עד שיגיעו למשהו שבשבילו הם הגיעו.

כדי ללכוד לקוחה הפוסט צריך לרמוז על כך שהתשובה לשאלה  “מה יוצא לי מזה” עבור הלקוחה, נמצאת אצלך ומכך הלקוחה מבינה שאת מומחית בתחומך.

למשל נסי להעלות פוסט או סרטון הדרכה בתחום הקוסמטיקה, לדוגמא:

לא הספקת לקבוע תור לטיפול פנים לפני הסופ”ש? לא נורא. במיוחד בשבילך סרטון הדרכה לטיפול פנים ביתי במיוחד לחורף עם מוצרים שאין מצב שאין לך בבית.

מעוניינת לקבל עוד כאלו? מוזמנת להשאיר כתובת מייל ואני אדאג להשאיר אותך מעודכנת.

פוסט כזה, גם נותן ערך ללקוחה שלך, ממש לימדת אותה משהו, חלקת איתה את הידע שלך, “הצלת” אותה מסופ”ש חורפי עם עור מיובש ועל הדרך גם דאגת לקבל ממנה את המייל שלה כדי שתוכלי לשלוח לה דיוור מהאתר שלך, הצעות ומבצעים.

דרך נוספת להגיע אל  הלב של קהל הלקוחות שלך ולהציע את המוצרים והשירותים שלך  בלי סיסמאות ומבצעים היא לספר סיפור אישי, לשתף בפרט אישי מהעבר שלך שיכול לגרום להן להזדהות איתך והרי נעדיף לקבל שירות ממי שמבינה את הכאב שלנו, לדוגמא-אם כנערה סבלת מעור בעייתי, אקנה וכדומה, הלקוחות שלך יופתעו לגלות שלא תמיד היית כזו מטופחת ו”מתוקתקת” והרי אין חכם כבעל ניסיון ומי אם לא את יכולה להושיע אותן או את הבן/בת המתבגרים שלהם מהמצב הזה?

הנה דרך לכתוב פוסט כזה:

“היום נתקלתי בתמונה שלי מתקופת התיכון והיא ממש החזירה אותי אחורה לתקופה שבשבילי היתה ממש לא פשוטה ומלווה בחוסר בטחון והכל בכלל עור בעייתי ומלא בפצעים. מי שלא חווה את התחושה הזו לדעתי לעולם לא יוכל להבין את ההשפעה שיש לבעיה הזו אצל בני/ות נוער. היום אחרי שראיתי וניסיתי הכל,אני שמחה ש יש בידיי את הידע הניסיון והמוצרים שעשויים לעזור לאלו שנמצאים היום במצב הזה. מכירות מישהי/ו כזו/ה? “

בפוסט כזה, חשפת משהו רגשי, דיברת לליבה של הלקוחה, גילית אמפתיה ובכך הנעת אותה לפעולה, גם היא לא נמצאת במצב הזה היא תעביר את הידע הזה למישהו שהיא יודעת שזקוק לו.

ולבסוף, הכי טוב לדבר בתמונות

לא צריך להיות מקצוענית פייסבוק גדולה כדי לראות שפוסט עם תמונה אותנטית המשקפת את הרגע תמיד תקבל יותר לייקים/שיתופים שזהו דבר חשוב גם כן בפעילות של עמוד מקצועי. אם אחרי טיפול הלקוחה נותנת רשות(חשוב לבקש) לתייג אותה בתמונה בעמוד שלך-אז עשית עסקה מצוינת והרווחת פעמיים כי תמיד תהיה החברה שתגיב שהיא רוצה גם. חשוב מאוד לתת מקום לתוכן גם ברגע הזה, לספר על הטיפול לספר על המוצרים המצויינים שבהם השתמשת וכדומה. כשהלקוחות שלך מסכימים לקחת חלק בפרסום שלך הם בדרך עקיפה מפרסמים אותך והפוסט הופך בעצם להיות ה-“פה לאוזן” שלך שכידוע היא שיטת השיווק הטובה ביותר מאז ומעולם.

קוסמטיקאיות משתפות