איך תפתחו מאפס עסק של פדיקור- מניקור?

brown-chair-with-white-pillows-161737

תוכן עניינים

רוצה לפתוח עסק בתחום הפדיקור- מניקור? אין ספק שאם תתנהלנה נכון, תוכלנה לפתוח עסק רווחי ביותר, שיפרנס אתכן בכבוד! הדרך לניהול עסק מצליח בתחום- עוברת דרך כמה שלבים. כמובן, אחד מהשלבים הראשונים, יהיה לפתוח תיק במס הכנסה. בהתחלה, מומלץ לכן לעבוד בתור “עוסק פטור”. אולם כשיגדל מחזור ההכנסות- יהיה עליכן לעבוד כבתור “עוסק מורשה”. 

האם עברת הכשרה בתחום פדיקור- מניקור?

לפי החוק, תוכלי לעסוק בתחום “פדיקור- מניקור”, גם אם לא עברת הכשרה מקצועית בתחום. אולם, הנשים הישראליות מעדיפות פדיקוריסטית שלמדה במכונים המקצועיים ביותר. אחת מהשאלות הראשונות שתשאל לקוחה מתעניינת את הפדיקוריסטית, היא “היכן למדת את התחום?”. כמובן, שהמקצועיות של פדיקורסטית שלמדה את התחום, תהיה הרבה יותר גבוהה משל פדיקורסטית חובבנית. ההתנסות המעשית בקורסים, מאפשרת לכל תלמידה לפתוח ישר מכון אחרי הקורס, ולטפל בצורה מקצועית. 

הגדרנה את קהל היעד שלכן!

הסוד להצלחה בעסק פדיקור- מניקור, ובכל עסק, הוא הגדרה של קהל היעד. צריך להבין, שהסביבה שגרה בשכונה שלכן, לא תמיד יכולות להיות קהל היעד. ובכלל, כדאי להגדיר יותר את “הפרסונה” של קהל היעד: האם אתן רוצות לעבוד עם “חוצניקיות”? או אולי אתן דווקא רוצות לקחת מחיר נמוך, ולעבוד עם נשים שאין להם הרבה כסף? כאשר תגדרנה היטב את קהל היעד, תוכלנה להחליט בצורה מקצועית כיצד לפתוח את המכון. 

פדיקורסטית ישראלית היא גם פסיכולוגית!

אחת מהעובדות שכדאי לך לדעת לפני שאת פותחת עסק של פדיקור- מניקור, היא שבמהלך הטיפול, תצטרכי גם לשמש כמעין “מטפלת רגשית”. קהל הנשים הישראלי, אוהב לפטפט במהלך הטיפול על החיים האישיים, ולפעמים גם לפרוק הרבה תסכולים ואי הצלחות. עליך להביע אמפתיה ועידוד לנשים אלו במהלך הטיפול. אם יש לך עצות טובות לתת להן, מומלץ לך לתת. קהל הנשים הישראלי הוא מאוד אמוציונאלי. לפעמים, הנשים יעדיפו לחזור לפדיקורסטית שמכילה אותן רגשית, גם אם יש פדיקוריסטיות יותר מקצועיות ממנה. לפעמים, מכון הפדיקור ישמש כ”מוקד החדשות” למתרחש בסביבה.

היכן תפתחנה את העסק?

השלב השני, הוא חיפוש מקום להפעלת המכון. ישנם מספר אפשרויות:

  • הפעלת המכון מהבית- זוהי האפשרות הזולה ביותר, אך לא תמיד היא אפשרית. כמובן, לא מומלץ לתת את הטיפולים בסלון הביתי. כדאי לפתוח את המכון בחדר צדדי, או לקחת מחסן, ולהפוך אותו למכון יופי. גם אם אתם מנהלים את המכון מתוך חדר בבית, חשוב לתת למכון עיצוב מיתוגי ומושקע. אם בחרתן להפעיל את המכון מהבית– מומלץ שתהיה כניסה נפרדת אל המכון. כניסה דרך הבית, תוריד מערך המכון באופן משמעותי בעיני הלקוחות.
  • שכירת חנות בתוך קניון  לא מומלץ להפעיל דופן פדיקור בקניון. בעיני הקהל הישראלי, טיפול זה אישי, והנשים לא ירגישו נעים לבצע טיפול זה בדוכן בקניון. שכירת חנות בתוך הקניון יקרה, אך לפעמים דווקא מביאה קהל איכותי. לכן, שכירת חנות בתוך קניון יכולה להיות רווחית.
  • שכירת חדר בתוך מכון יופי-  אפשר לשכור חדר בתוך מכון יופי. במקרים רבים, החדר יהיה מרוהט ומאובזר, וכך ייחסכו עשרות אלפי שקלים של רכישת ציוד למכון. אולם, עליכם לבדוק מי השותפות שלכן. מומלץ לכן לשכור חדר בתוך מכון אשר מציע טיפולים נוספים, השונים מטיפול פדיקור מניקור. כך, לא תהינה לכן מתחרות במתחם, ונשים אשר באות לקבל טיפול אחר, תגענה גם אליכן. חשוב שיהיה לכן קשר טוב עם השוכרות הנוספות במתחם.

מהו הסכום הראשוני אותו תצטרכנה להשקיע בפתיחת המכון?

הסכום הראשוני הנדרש לפתיחת מכון פדיקור- מניקור, נע בין 15,000 ₪, ל30,000 ₪. דמי השכירות החודשיים יהיו לפי סוג הנכס שתשכרו. במקרה הטוב, תשלמנה רק 1000 ₪ לחודש, ובמקומות יוקרתיים, תשלמנה בסביבות 4000 ₪ לחודש. לפעמים, יהיה צורך בהשקעה של עשרות אלפי שקלים על שיפוץ. כמובן, תצטרכנה לשלם למעצבת פנים על תכנון המתחם. בנוסף, הוצאת הרישיון עולה אלפי שקלים. וכמובן, יהיו הוצאות על שיווק ופרסום. 

הוצאות נלוות למכון יופי.

כאשר אתן שוכרות חדר בתוך מכון גדול, לא תצטרכנה לשלם ארנונה, חשמל ומים. גם כאשר שוכרים שטח בקניון, לא צריך לשלם ארנונה (בחלק מהקניונים גם לא חשמל ומים). לעומת זאת, בשכירת שטח למכון יופי ברחוב, יהיה על בעלת המכון לשלם את כל ההוצאות הנלוות. בניהול המכון מהבית, ייחסכו הוצאות הארנונה, ורוב הוצאות החשמל. אם לבעלת המכון יש “עוסק מורשה”, היא תקבל החזר מע”מ על חלק ניכר מההוצאות. 

עבודה מול ספקים.

במהלך שנות ניהול מכון פדיקור- מניקור, תאלצנה לעבוד מול ספקים. תוכלנה  לחסוך בעלויות, ולרכוש ישירות מהיצרן. אולם, יהיה עליכן להגיע ישירות אל היצרן. האפשרות השנייה יקרה יותר: לקנות מוצרים דרך ספקים. מומלץ לכן למכור גם מוצרים משלימים של טיפוח העור. בכל אפשרות שתבחרו, עליכן ללמוד לנהל משא ומתן. 

איך תנהלי את התורים?

קשה מאוד גם להיות קוסמטיקאית וגם לנהל תורים. לכן, מומלץ לשכור מזכירה, או אפילו להעזר בשירותי “מיקור חוץ”, המספקים שירותי מזכרות וניהול תורים. מומלץ להשתמש בשיטות החדשות, בהן הלקוחות נכנסות לאתר או לפייסבוק, וקובעות משם את התורים. אפשר גם לשלם על פיתוח מערכת CRM פרטית של קביעת תורים הכוללת סליקה, ניהול משימות, וכלים נוספים לניהול עסק. מומלץ שמערכת זו תעבוד גם מטלפונים חכמים. 

טיפים בשיווק העסק.

  • כאשר אתן משווקות את העסק בפרסום ממומן בגוגל או פייסבוק, הגדרנה היטב את קהל היעד. בחרנה ב”נשים” ו”בחורות” באזור העסק. 
  • שמנה בפרסומים ובפוסטים תמונות של מטופלות “לפני הטיפול”, ואת מצב הציפורניים “אחרי הטיפול”. צלמנה תמונות איכותיות, והעלנה לרשת האינסטגרם. 
  • מומלץ ללמוד תחומי טיפול נוספים, ולשלב במסגרת השירות המוצע במכון. 
  • אל תוותרנה לעולם על שיטת השיווק הישנה של “מפה לאוזן”!